Xανιά : Συνέδριο για το Ελεύθερο και Ανοικτό Λογισμικό στην Εκπαίδευση

  picture_5.pngΣτα Χανιά της Κρήτης, από τις 16 μέχρι τις 18 Απριλίου έγινε το πρώτο συνέδριο για το ελεύθερο και ανοικτό λογισμικό στην Εκπαίδευση. Έγιναν 16 εισηγήσεις, που όλες τους είχαν πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Οι εισηγήσεις κάλυψαν πολύ μεγάλο μέρος των εφαρμογών, όπως σχολικά εργαστήρια, εκπαίδευση από απόσταση, η χρήση του OLPC, και διάφορες άλλες που είχαν σχέση με την εξοικείωση διδασκόντων και διδασκομένων με την χρήση ΕΛΛΑΚ. Για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα θα δούμε λίγο πιο αναλυτικά τα κυριότερα σημεία των εισηγήσεων.

 

Στην εισήγηση “Ενσωμάτωση του ΕΛ/ΛΑΚ στην υποστηρικτική διδασκαλία του τμήματος Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και Οικονομία του ΤΕΙ Μεσολογγίου ”, που έγινε από τους κ. Β. Νταλούκα, Σ. Συρμακέση, Θ. Φώσκολο, και Γ. Χατζή, παρουσιάστηκαν τα σεμινάρια που κάνουν τα ΤΕΙ Μεσολογγίου σχετικά με "Βασικές Εφαρμογές Διαδικτύου", "Πολυμέσα" και "PHP".

 

Όπως και το "Παίζοντας στο Moodle – Δημιουργία ανοιχτού λογισμικού" . Στην εισήγηση “Δεξιότητες Προγραμματισμού Για Όλους: Θέτοντας τις βάσεις της Ψηφιακής Ευχέρειας μέσω Μαθητοκεντρικών Παιδαγωγικών Προσεγγίσεων και Εκπαιδευτικών Γλωσσών Προγραμματισμού”, που έγινε από τους κ. Ν. Μουμουτζή, Γ. Στυλιανάκη, X. Ξανθάκη, Ν. Πετράκη, και Σ. Χριστοδουλάκη, που παρουσίασαν το έργο pSkills. Το pSkills αξιοποιεί παιδαγωγικές προσεγγίσεις σε συνδυασμό με τη χρήση Εκπαιδευτικών Γλωσσών Προγραμματισμού (ΕΓΠ) και αποσκοπεί να καταστήσει την ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού εφικτή μέσω ελκυστικών μαθησιακών δραστηριοτήτων για τους μαθητές και για τους καθηγητές Πληροφορικής.  

 

 

Η εισήγηση “Η εξοικείωση με ΕΛ/ΛΑΚ και η πρόσληψη του από προπτυχιακούς φοιτητές: μια μελέτη περίπτωσης” από τους κ. H. Καρασαββίδη, Χ. Παπαδήμα και την κα. Ε. Ανδριάνη, αφορούσε την μελέτη της εξοικείωσης και της γνώσης των φοιτητών σχετικά με το ΕΛ/ΛΑΚ αλλά και την πρόσληψη του συγκριτικά με το ιδιόκτητο λογισμικό.

 

Αρκετό ενδιαφέρον είχε και η εισήγηση “Η χρήση του Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Αξιολογώντας τις στάσεις και τις απόψεις των Εκπαιδευτικών Πληροφορικής” από τους κ. Γ. Γώγουλο, Μ. Φραγκονικολάκη, Χ. Κουτσουρελάκη, και Μ. Μαρινάκη, που αφορούσε την έρευνα των παραγόντων που επηρεάζουν την αξιοποίηση του Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στην τάξη από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

Τα σχολικά εργαστήρια πληροφορικής αφορούσε η εισήγηση που έγινε από τους κ. Γ. Σιάχο, Θ. Θεοδωρόπουλο, Α. Γεωργόπουλο, με τίτλο “Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής με ΕΛ/ΛΑΚ, μία ολοκληρωμένη πρόταση από το έργο της Τεχνικής Στήριξης ΣΕΠΕΗΥ”. Η κα. Άννα Κρασσά παρουσίασε το Wikieducator, ενώ η κα. Α. Καλλιβρετάκη, και οι κ. Χ. Παπαευαγγέλου, και Η. Χρυσοχέρης, παρουσίασαν την "σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού με το eXe Editor". Oι κ. Α. Ανδρεάτος και Α. Λερός, παρουσίασαν την χρήση του "GNU Octave στο μάθημα Προσομοίωσης της Σχολής Ικάρων". Η κα. Ευστρατία Λιακοπούλου έκανe την εισήγηση με τίτλο “Προς μια Εκπαιδευτική Πολιτική για το ΕΛ/ΛΑΚ” που υπογράμμισε τα πλεονεκτήματα που έχει η χρήση του ΕΛΛΑΚ στην Εκπαίδευση.  

Ο κ. Αλέξης Παναγιωτόπουλος, παρουσίασε τους λόγους που πρέπει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να χρησιμοποιούν αποκλειστικά ελεύθερο λογισμικό.

 

Η εισήγηση με τίτλο “Παίζω και Μαθαίνω στο Moodle: Εφαρμογή Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών για την Ενσωμάτωση του ΕΛ/ΛΑΚ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία” από τους κ. Κ. Κωσταλία, Β. Νταλούκα, και την κα. Ε. Λιακοπούλου, που παρουσίασαν ένα σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που υλοποιείται εθελοντικά και έχει ως βασικό αντικείμενο επιμόρφωσης το ΕΛ/ΛΑΚ. Η “Αξιοποίηση της Πλατφόρμας Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης Moodle στη Διδασκαλία Μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος – η Τετραετής Εμπειρία του Mathisis.org” ήταν το θέμα της εισήγησης που έκανε η κα Α. Κρασσά, και οι κ. Α. Κοφτερός, Α. Τριανταφυλλίδης, και Α. Σκέλλας.

Η κα. Α. Κρασσά παρουσίασε τα “Ηλεκτρονικά μαθήματα σε Moodle: ανάλυση σύνθετων λειτουργιών και δραστηριοτήτων”, ο κ. Ιωάννης Κασκαμανίδης, παρουσίασε την “Εισαγωγή του OLPC-XO στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το παράδειγμα της ΣΤ΄ τάξης του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας”.

 

Ο κ. Σπύρος Παπαδάκης παρουσίασε εισήγηση με τίτλο “Ανοικτή Εκπαίδευση: Σχεδίαση, ανάπτυξη, εποπτεία, διαμοίραση προσαρμογή και επαναχρησιμοποίηση ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων με το LAMS”, η κα. Μαρία Κορδάκη και ο κ. Σιέμπος Χαρίλαος, παρουσίασαν τις “Συνεργατικές Στρατηγικές Μάθησης για την Κατανόηση Εννοιών των Δικτύων & Επικοινωνιών στο ΕΛ/ΛΑΚ: LAMS”, ενώ τις εισηγήσεις έκλεισε η κα. Αφροδίτη Μιχαηλίδη με την εισήγησή της που είχε τίτλο “Μια Εναλλακτική Διδακτική Πρόταση για το μάθημα των Πολυμέσων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ΕΛ/ΛΑΚ”.  

Στο συνέδριο έγιναν και εργαστήρια που αφορούσαν την χρήση του ΕΛΛΑΚ στην εκπαίδευση. Περισσότερες πληροφορίες και τα πρακτικά του συνεδρίου στην διεύθυνση http://www.foss4edu.gr  

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com