Loading…

Arduino στη Σχολή Ικάρων – Παρουσίαση και Εργαστήριο στη Fosscomm 2013

Στον Τομέα Πληροφορικής της Σχολής Ικάρων, τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια εισαγωγής νέων μεθόδων διδακτικής και εκπαιδευτικής αξιοποίησης του Web 2.0. Οι μέθοδοι διδακτικής συμπεριλαμβάνουν την ενεργό συμμετοχή, την συνεργατική μάθηση, την εξατομίκευση της γνώσης, την ευρετική πορεία προς τη γνώση, την εκπόνηση συνθετικών εργασιών, τον “κοννεκτιβισμό” και το παράγωγό του, Learning 2.0. Αναλυτικές πληροφορίες για τις μεθόδους αυτές υπάρχουν διαθέσιμες εδώ και εδώ.

Παράλληλα, έγινε μια σταδιακή στροφή προς το ανοικτό λογισμικό με πιλότο το μάθημα της Προσομοίωσης όπου εισήχθη το Octave (αναλυτικές πληρφορίες υπάρχουν εδώ), με αποτέλεσμα την καθολική εισαγωγή του ΕΛ/ΛΑΚ στο πρόγραμμα σπουδών του Τομέα όπως φαίνεται στο σχετικό πίνακα.

Για το Arduino μάθαμε για πρώτη φορά το 2008 από τα άρθρα του Γ.Χατζηκυριάκου στο περιοδικό Linux Format, τεύχη 22 –27. Ξεκίνησαμε να το εξετάζουμε το καλοκαίρι του 2011. Δοκιμάστηκε πιλοτικά στο Εργαστήριο Μικροεπεξεργαστών το εαρινό εξάμηνο του 2012 και βρήκε θετική ανταπόκριση. Ήταν μια κρίσιμη απόφαση διότι υπήρχε ήδη υποδομή και λογισμικό για άλλον επεξεργαστή.

Προχωρήσαμε στην σύνταξη εκπόνησης σημειώσεων το καλοκαίρι του 2012. Διανεμήθηκαν το εαρινό εξάμηνο του 2013 και οι Ίκαροι αφομοίωσαν γρήγορα το αντικείμενο. Δημιουργήθηκε θετικό κλίμα και οι Ίκαροι αγόρασαν τα δικά τους Arduino.

Ένας Ίκαρος ήδη χρήστης του ΕΛΛΑΚ, παρεκίνησε μερικούς ακόμα να ασχοληθούν με το Arduino και εκτός μαθήματος. Αποφασίσαμε να διοργανώσουμε ένα εισαγωγικό εργαστήριο στη Fosscomm 2013 με στόχο τη διάδοση της γνώσης και της εμπειρίας μας και του ενθουσιασμού των Ικάρων στο κοινό.

Επιπλέον, η ομάδα των Ικάρων αποφάσισε να εκπονήσει μια δική της εργασία (project) για τη Fosscomm 2013. Τους παραχωρήθηκε χώρος όπου εργάστηκαν τα απογεύματα για 2-3 βδομάδες. Στο τέλος παρουσίασαν με επιτυχία το έργο τους στο Αμφιθέατρο του Χαροκόπειου, όπου χειροκροτήθηκαν θερμά. Η παρουσίασή τους είναι διαθέσιμη εδώ.

Αυτό που κάνει το Arduino μοναδικό είναι η φιλοσοφία του “ανοικτού”. Το κύριο πλεονέκτημα του Arduino είναι η κοινότητα που το υποστηρίζει και η οποία έχει δημιουργήσει, συντηρεί και επεκτείνει μιαν ανοικτή και πλούσια Βάση Γνώσης online. Τα προβλήματα του hardware είναι λυμένα σε μεγάλο βαθμό. Η γλώσσα προγραμματισμού και το Arduino IDE με τα έτοιμα παραδείγματα προσφέρουν μια πλατφόρμα που διευκολύνει αφάνταστα τους αρχάριους.

* Το άρθρο συντάχθηκε από τον κ. Αντώνη Ανδρεάτο, Καθηγητή στον Τομέα Πληροφορικής της Σχολής Ικάρων

Αφήστε μια απάντηση