Κορυφαία ευρωπαϊκή διάκριση για τον “Οδηγό του Πολίτη” Περιφέρειας Ηπείρου

Ο «Οδηγός του Πολίτη της Περιφέρειας Ηπείρου» βραβεύθηκε ως Έργο Καλής Πρακτικής στον διαγωνισμό για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Δημοσίου Τομέα 2015 (European Public Sector Award 2015). Ο διαγωνισμός με τίτλο: «Ο δημόσιος τομέας ως εταίρος για μια καλύτερη κοινωνία» διοργανώθηκε από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης (European Institute of Public Administration – EIPA), το οποίο υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει έδρα το Μaastricht της Ολλανδίας. (http://www.epsa2015.eu)

epsa2015Η βράβευση αυτή αποτελεί κορυφαία διάκριση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο καθώς έχει ως στόχο να αναδείξει τις πιο καινοτόμες, αποτελεσματικές και αποδοτικές δράσεις ή έργα του δημοσίου τομέα, που αποτελούν καλό παράδειγμα για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και ευρύτερα για όλες τις χώρες του κόσμου.

Στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετείχαν 266 έργα και δράσεις από 36 ευρωπαϊκές χώρες και ευρωπαϊκούς οργανισμούς. Διακρίθηκαν, συνολικά, ως «καλές πρακτικές» 64 έργα. Ο «Οδηγός του Πολίτη της Περιφέρειας Ηπείρου» είναι το μοναδικό ελληνικό έργο που διακρίθηκε στην κατηγορία έργων ευρωπαϊκής, εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας.

Η τελετή των βραβεύσεων θα πραγματοποιηθεί στο Δημαρχείο του Maastricht στις 17 και 18 Νοεμβρίου 2015.

Ο «Οδηγός του Πολίτη της Περιφέρειας Ηπείρου» είναι μια δομημένη αποτύπωση των παρεχόμενων διοικητικών διαδικασιών, οι οποίες έχουν ως χαρακτηριστικό την εξυπηρέτηση των πολιτών (σχετικός δικτυακός τόπος: http://www.politis.gov.gr). Εντάσσεται δε, στην ευρύτερη προσπάθεια της Περιφέρειας Ηπείρου για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες και επιχειρήσεις της Ηπείρου και βρίσκεται σε λειτουργία από τον Μάρτιο του 2014.

Οι πληροφορίες που παρέχονται, στον «Οδηγό του Πολίτη Περιφέρειας Ηπείρου», για κάθε διαδικασία είναι αναλυτικές και περιλαμβάνουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, το κόστος, τα βήματα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το χρόνο διεκπεραίωσης, κ.α. Στόχος είναι να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους πολίτες και τους επιχειρηματίες, με το οποίο ταυτόχρονα εξοικονομούν χρόνο και χρήμα καθότι η εξυπηρέτησή τους δεν απαιτεί μετακινήσεις.

Ακόμη, αξίζει να σημειωθεί ότι ο «Οδηγός του Πολίτη της Περιφέρειας Ηπείρου» δημιουργήθηκε αποκλειστικά με τη δουλειά δημοσίων υπαλλήλων και με τη χρήση Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα, κάτι το οποίο είχε ως αποτέλεσμα, το μηδενικό κόστος υλοποίησης, φιλοξενίας και συντήρησής του.

Τον επιχειρησιακό σχεδιασμό, την ευθύνη της υλοποίησης καθώς και τον συντονισμό της ομάδας που ορίσθηκε για την υλοποίηση του Οδηγού του Πολίτη, ανέλαβε ο κος Αλέξανδρος Γέροντας, προϊστάμενος του Τμήματος Πληροφορικής της Π.Ε. Πρέβεζας της Διεύθυνσης Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Ηπείρου.

Τη σχεδίαση του δικτυακού τόπου υλοποίησε ο κος Νικόλαος Ντέμος, προϊστάμενος του Τμήματος «Σχεδίαση ηλεκτρονικών υπηρεσιών για τον πολίτη» της Διεύθυνσης Πληροφορικής & Επικοινωνιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας.

Η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης Κα Τατιάνα Καλογιάννη, δήλωσε ότι: «Είμαστε υπερήφανοι για την διάκριση αυτή. Ευχαριστώ όλα τα στελέχη που πίστεψαν και δούλεψαν για την ιδέα μας αυτή, αφού υλοποιήθηκε κατά τρόπο τεχνικά πρότυπο, καινοτόμο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, και εκτός των άλλων, δεν επιβάρυνε τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας».

Πηγή: http://www.php.gov.gr/enimerosi/deltia-typou/4396-epsa2015.html

One thought on “Κορυφαία ευρωπαϊκή διάκριση για τον “Οδηγό του Πολίτη” Περιφέρειας Ηπείρου

  1. Ήθελα να θέσω κάποιες ενστάσεις – ερωτήσεις μου σχετικά με την είδηση της Κορυφαίας Ευρωπαϊκής Διάκρισης, αλλά καθώς πρόκειται για Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Ηπείρου (δεν υπήρχε αρχικώς η πηγή), μάλλον δε θα μπορέσω να έχω απαντήσεις.
    Για τη συζήτηση, ακολουθούν κάποια σημεία:

    1. Θεωρώ υπερβολή τη δήλωση “Κορυφαία ευρωπαϊκή διάκριση”. Στην ουσία πρόκειται για ένα από τα 64 πιστοποιητικά καλής πρακτικής για το 2015.

    2. Σε τι διαφέρει ο “Οδηγός του Πολίτη” της Περιφέρειας Ηπείρου από τον αντίστοιχο οδηγό των ΚΕΠ http://www.kep.gov.gr
    Τι παραπάνω προσφέρει ώστε να δικαιολογεί την ύπαρξή του?

    3. Η ηλεκτρονική διεύθυνση του Οδηγού: politis.gov.gr είναι παραπλανητική καθώς απευθύνεται μόνο σε πολίτες της Περιφέρειας Ηπείρου και όχι σε όλους τους πολίτες όπως ο οδηγός των ΚΕΠ.

    4. Δεν υπάρχουν στο site δημόσια στατιστικά στοιχεία της χρήσης της εφαρμογής από τους πολίτες. Καλύπτει πραγματικές ανάγκες των πολιτών?

    5. Πώς δηλώνεται η μη επιβάρυνση του προϋπολογισμού της Περιφέρειας, από τη στιγμή που φαίνεται να έχουν εργαστεί τουλάχιστον 20 άτομα (ομάδα έργου και υπεύθυνοι) οι οποίοι για ένα μήνα απασχόλησης κοστίζουν τουλάχιστον 30.000€ στην Περιφέρεια.

    6. Πόσο θα κόστιζε η υλοποίηση του Οδηγού αν γινόταν από εταιρεία ύστερα από διαγωνισμό?

    7. Ετοιμάζει η Περιφέρεια Ηπείρου και νέα συμμετοχή στο διαγωνισμό του 2016?

Αφήστε μια απάντηση

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com