Loading…
6082519811_dc71294133_z

Η Ελλάδα θα έπρεπε να προστατεύει τα μαθήματα προγραμματισμού Η/Υ στα σχολεία, όχι να τα καταργεί

6082519811_dc71294133_zΗ Ώρα του Κώδικα 2013 κατέδειξε τον ενθουσιασμό των Ελλήνων μαθητών για τον Προγραμματισμό.  Η κυβέρνηση γιατί δεν τον υποστηρίζει;

Ο Προγραμματισμός έχει πλέον αναγνωριστεί ως μια κρίσιμης σημασίας δεξιότητα του τεχνολογικού εγγραμματισμού για το 21ο αιώνα. Η Ελλάδα, παρά την εδώ και τέσσερα χρόνια εξοντωτική οικονομική κρίση και την πολυσυζητημένη και αμφιλεγόμενη κυβερνητική πολιτική, κατατάχθηκε έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο σε αριθμό μαθητών που ολοκλήρωσαν την πρωτοβουλία Ώρα του Κώδικα 2013.

Τα τελευταία 15 χρόνια οι έλληνες μαθητές είχαν τη δυνατότητα να διδαχθούν το μάθημα του Προγραμματισμού στην τελευταία τάξη του λυκείου ως επιλεγόμενο μάθημα της τεχνολογικής κατεύθυνσης  και πανελλαδικά εξεταζόμενο στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο η ελληνική κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο τον Αύγουστο του 2013 αιφνιδίασε μαθητές και εκπαιδευτικούς προχωρώντας στην κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης στις εξετάσεις αυτές. Αντιδρώντας σε αυτό, πανεπιστημιακοί και ενώσεις καθηγητών εξέφρασαν την αντίθεσή τους με επιστολές διαμαρτυρίας και συλλογή υπογραφών, ενώ εκατοντάδες σχόλια υποβλήθηκαν στην Διαδικτυακή πλατφόρμα δημόσιας διαβούλευσης του υπουργείου.Όλα αυτά την ίδια χρονιά που σηματοδοτείται από την έναρξη της πρωτοβουλίας Ώρα του Κώδικα, στην οποία συμμετείχαν όσο το δυνατόν περισσότεροι καθηγητές πληροφορικής με στόχο τη γνωριμία των μαθητών με το αντικείμενο, μέσω δραστηριότητας προγραμματισμού διάρκειας μιας ώρας.

Η Ελλάδα πάντα υπήρξε μια μικρή χώρα με ελλείψεις σε τεχνολογική υποδομή των σχολείων, ωστόσο καθηγητές και μαθητές αγκάλιασαν με ενθουσιασμό την «Ώρα του Κώδικα», επιτυγχάνοντας μια  κατάταξη στις πρώτες θέσεις της πρωτοβουλίας παγκοσμίως, ανάμεσα σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο,ο Καναδάς, η Τουρκία και η Ινδία. Μπορεί ο πρόεδρος των ΗΠΑ Barack Obama να έχει τονίσει πόσο σημαντικός είναι ο Προγραμματισμός για την οικονομία, όμως η ελληνική κυβέρνηση έχει άλλη γνώμη: από το φετινό Σεπτέμβρη  ο προγραμματισμός δεν έχει πλέον καμία θέση στο αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου.

«Τα παιδιά τού σήμερα όμως βρίσκονται πολύ μακριά από τις αγροτικές ή και τις κλασικές βιομηχανικές κοινωνίες» γράφει ο«νομπελίστας» της Πληροφορικής (Βραβείο Turing 2007)  Ιωσήφ Σηφάκης,  σε ένα δυνατό άρθρο του στο Βήμα, υποστηρίζοντας ότι το νομοσχέδιο προωθεί τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και συνεχίζει: «Στις σύγχρονες κοινωνίες ξοδεύουμε 95% του χρόνου μας χειριζόμενοι τεχνολογικά προϊόντα.
Συνεπώς, η εκπαίδευση πρέπει να δίνει στους νέους τα κατάλληλα θεωρητικά και πρακτικά εργαλεία – όπως και τις δεξιότητες – για να κατανοήσουν τον τεχνολογικό κόσμο και να σταδιοδρομήσουν σε αυτόν.»

Έκτοτε έχουν προστεθεί στο σχολικό πρόγραμμα τρεις ώρες διδασκαλίας της επιστήμης των υπολογιστών, ενώ άλλος ένας στόχος στην κυβερνητική ατζέντα είναι το “Ψηφιακό Σχολείο” το οποίο σύμφωνα με τον υπουργό παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο επιδιώκει την εισαγωγή των ΤΠΕ   στην εκπαίδευση, η οποία θα οδηγήσει στην μέσω της καινοτομίας αναβάθμιση της διδασκαλίας και της μάθησης. Οι καθηγητές Πληροφορικής, οι προσανατολιζόμενοι προς τις τεχνολογικές σπουδές  μαθητές  και οι γονείς τους παραμένουν σε σύγχυση: Ήταν αναγκαίο να στερηθούν το μάθημα του Προγραμματισμού;

Στην Ελλάδα η ανεργία καλπάζει, καθώς η κυβέρνηση προσπαθεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της ΕΚΤ- της γνωστής Τρόικα- για όλο και περισσότερα μέτρα λιτότητας. Παράλληλα, όσοι έχουν ακόμα δουλειά αντιμετωπίζουν περικοπές μισθών, ενώ οι φόροι και οι τιμές των προϊόντων συνεχώς αυξάνονται. Η δίνη στην οποία έχει περιέλθει η οικονομία αναδεικνύεται από τον αριθμό των επιχειρήσεων που καθημερινά  βάζουν λουκέτο. Συνεπώς η ελληνική κυβέρνηση θα έπρεπε να προστατεύει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που υποστηρίζουν τις ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης, όχι να τις περικόπτει!

Αυτό το άρθρο είναι η μετεφρασμένη έκδοση του: Greece should be protecting coding lessons in schools, not cutting them, της Μίνα Θεοφιλάτου (καθηγήτρια πληροφορικής και ηλεκτρολόγος μηχανικός – μηχανικός Η/Υ στην  Κεφαλονιά) που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014 στην online έκδοση της εφημερίδας The Guardian.

Πηγή: www.alfavita.gr

2 thoughts on “Η Ελλάδα θα έπρεπε να προστατεύει τα μαθήματα προγραμματισμού Η/Υ στα σχολεία, όχι να τα καταργεί

Αφήστε μια απάντηση