Loading…
Open_education_with_Moodle_recommendations

Χρήση του λογισμικού Moodle στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (http://www.eap.gr) έχει υλοποιήσει και προσφέρει στα μέλη της ακαδημαϊκής του κοινότητας, την υπηρεσία «Ηλεκτρονικοί Χώροι Εκπαιδευτικής Διαδικασίας» (http://study.eap.gr). Η υπηρεσία αυτή δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της να παρακολουθούν καθημερινά όλες τις δραστηριότητες της εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας και να διαχειρίζονται όλα τα θέματα που αφορούν στις Θεματικές Ενότητες των Προγραμμάτων Σπουδών του ΕΑΠ, ο καθένας ανάλογα με την ιδιότητά του.

Η υπηρεσία στηρίζεται στο Moodle, ένα ευρύτατα διαδεδομένο ελεύθερο, ανοικτού κώδικα λογισμικό για διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού. Η υπηρεσία προσφέρθηκε καθολικά στο ΕΑΠ για πρώτη φορά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014, ενώ είχε ήδη ξεκινήσει να προσφέρεται πιλοτικά από το ακαδημαϊκό έτος  2010-2011. Μεμονωμένες χρήσεις του ίδιου συστήματος καταγράφονται, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας του ΕΑΠ, εδώ και μία δεκαετία.index

Σήμερα, η υπηρεσία αυτή προσφέρεται σε περίπου 30.000 φοιτητές και σε 1.500 διδάσκοντες, στα πλαίσια των 6 Προπτυχιακών και των 26 Μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών του ΕΑΠ. Βασικός στόχος της ομάδας υποστήριξης, η οποία είναι υπεύθυνη για τη ορθή λειτουργία της υπηρεσίας αυτής, είναι η αδιάλειπτη πρόσβαση των χρηστών σε αυτήν. Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται ύστερα από την πρόσφατη μεταφορά της υπηρεσίας σε μία νέα, σύγχρονη υποδομή, η οποία αποτελείται από έξι εξυπηρετητές (load balancer, worker nodes, database server, κλπ.), μία εικονική μηχανή (caching server) καθώς και από δύο εξυπηρετητές για λόγους αυτόματης επαναφοράς και λήψης αντιγράφων ασφαλείας. Το σύνολο του λογισμικού που χρησιμοποιείται είναι ΕΛ/ΛΑΚ.

Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα, μεταξύ άλλων, να υποβάλουν γραπτές εργασίες, αναφορές και ερωτηματολόγια στα πλαίσια των ακαδημαϊκών τους υποχρεώσεων, διπλωματικές διατριβές, ενώ οι καθηγητές-σύμβουλοί τους μπορούν, μέσω της ίδιας υπηρεσίας, να επιστρέφουν στους φοιτητές τις βαθμολογημένες και σχολιασμένες εργασίες ή τις αναφορές και να επαυξάνουν τις τράπεζες ερωτήσεων από τις οποίες αντλείται το υλικό των ερωτηματολογίων. Επιπλέον, λειτουργούν χώροι ασύγχρονων συζητήσεων σε επίπεδο θεματικής ενότητας, τμήματος φοιτητών, ομάδων διδασκόντων κλπ, για τις οποίες η διαχείριση των δικαιωμάτων πρόσβασης γίνεται με αυτοματοποιημένη διαδικασία. Η υπηρεσία έχει διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να συμβαδίζει με το ακαδημαϊκό ημερολόγιο των θεματικών ενοτήτων και να παρέχει σε φοιτητές και διδάσκοντες άμεση πρόσβαση στις δραστηριότητες της τρέχουσας εβδομάδας μελέτης.

Αφήστε μια απάντηση