Τοπική αυτοδιοίκηση και ανοιχτός κώδικας: Το παράδειγμα της Ιρλανδίας
Η χρήση εφαρμογών ανοικτού κώδικα στην πόλη του Limerick (Ιρλανδία) συνέβαλλε σημαντικά στον δωρεάν εκσυγχρονισμό της οργάνωσης της πόλης. Μέσω λύσεων ανοικτού κώδικα, η πόλη συγχώνευσε αρκετά απομονωμένα τμήμα της διοίκησης και τα μετέτρεψε σε σύγχρονα κέντρα εξυπηρέτησης των πολιτών της .
Χωρίς έχει τους περιορισμούς των ιδιόκτητων αδειών, η πόλη μπορούσε εύκολα να προσαρμόσει τις εφαρμογές που ταίριαζαν στις ανάγκες της, όσες φορές χρειαζόταν, εξηγεί ο Mihai Bilauca, επικεφαλής της Ψηφιακής Στρατηγικής της πόλης του τμήματος Εξυπηρέτησης Πολιτών: “Μας έδωσε την αυτοπεποίθηση να έχουμε υψηλούς στόχους, μιας και δεν περιοριζόμασταν από μεγάλες δαπάνες πληροφορικής.”
Τα χρήματα που εξοικονομούνται για τις άδειες και συναφείς υπηρεσίες πληροφορικής χρησιμοποιήθηκαν για βελτιώσεις της διαδικασίας και για την εκπαίδευση του προσωπικού, δήλωσε ο Bilauca. Επιπλέον, αυτός ο μετασχηματισμός “μιας και βρισκόμαστε σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, μας επέτρεψε να προγραμματίσουμε το μέλλον, γνωρίζοντας ότι μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά να εφαρμόσουμε τις τεχνολογικές λύσεις που απαιτούνται από την οργανωτική αλλαγή“.
Ο Bilauca ήταν ένας από τους ομιλητές στο συνέδριο για την ανοικτό κώδικα, τα ανοιχτά πρότυπα και ανοιχτά δεδομένων που διοργανώθηκε στο Δουβλίνο από το Γραφείο Δημοσίων Έργων και του Οργανισμού Διαχείρισης Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η πόλη του Limerick χρησιμοποιεί τώρα, enterprise λύσεις ανοικτού κώδικα, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος διαχείρισης περιεχομένου Drupal, το SugarCRM, το σύστημα διαχείρισης εγγράφων Alfresco, με GeoServer για την παροχή γεωχωρικών εφαρμογών και τη σουίτα LibreOffice . Το τμήμα πληροφορικής συνδύασε αυτές τις λύσεις ανοικτού κώδικα για να παράσχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα back office, και να την επεκτείνει με εφαρμογές για κινητά για την αναφορά σκουπιδιών, γκράφιτι, και για τα κτίρια που βρίσκονται σε ανάγκη επισκευής. “Για μια έξυπνη πόλη, τα εργαλεία ανοικτού κώδικα και τα ανοιχτά πρότυπα είναι απαραίτητα“, δήλωσε ο Bilauca.
“Τώρα εμείς έχουμε όλες τις πληροφορίες στα χέρια μας”, δήλωσε ο Bilauca. “Μπορούμε να διασταυρώσουμε πληροφορίες συντήρησης κατοικιών με τις αιτήσεις επιχορήγησης στέγης. Μπορούμε να συνδέσουμε τις επιθεωρήσεις, άδειες, επιδόματα, πρόστιμα και δικαστικές-υποθέσεις “.
Το σύστημα βελτίωσε επίσης τον έλεγχο πρόσβασης, και όλες οι εφαρμογές της πόλης συμμορφώνονται με τους κανόνες προστασίας των δεδομένων. “Στο παρελθόν οι πληροφορίες μας χάνονταν, τώρα μπορούμε να ελέγξουμε τα δεδομένα μας για τη βελτίωση της ροής των εργασιών”, δήλωσε ο Bilauca. Επιπλέον, τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για την βελτίωση των υπηρεσιών. Τα στοιχεία δείχνουν πόσο χρόνο χρειάζεται για την επίλυση των αιτημάτων, και ποιο το κανάλι χρησιμοποιείται περισσότερο για να επικοινωνήσει κάποιος με την πόλη. Το E-mail είναι το δεύτερο πιο διαδεδομένο κανάλι, μετά την τηλεφωνία”, δήλωσε ο Bilauca: “Αυτό μας βοηθά να επενδύσουμε σε καλύτερη εμπειρία χρήστη, επιλέγοντας ανάμεσα στον φυσικό χώρο, ή και σε ψηφιακά εργαλεία.”
Πηγή άρθρου: https://joinup.ec.europa.eu